Последен брой на бюлетин Бази данни и ERP системи

Уважаеми абонати, от 1-ви юни 2010 г. се преустановява списването и излизането на Информационния бюлетин "Бази данни и ERP системи". Брой 138 е последният. Благодарим ви за времето, в което бяхме заедно.

Сигурност с Ingres

PrimeKey Solutions, доставяща софтуер с отворен код за сигурност за много ключови  клиенти от целия свят от публичния и частен сектор, е мигрирала своята технология към базата данни на Ingres Corporation и ще използва базата, за да съхранява своите критични и защитени данни. Базата данни с отворен код на Ingres е избрана поради нейната нарастваща популярност, ниска обща цена за притежание и чувствителна подкрепа от страна на ISV партньорите на Ingres. Ingres базата данни има доказан опит в защитата на данни с функционалности като  разделяне на роли, фин одит на сигурността, аларми за сигурност, подпомагащи да се прави наблюдение и анализ на достъпа до информация. Ingres са разработили също и интуитивни инструменти за да подпомогнат компаниите да мигрират своите обекти от базата заедно с процедурите от други бази към Ingres базата данни с отворен код.

CA Technologies представи нови продукти за облачни услуги

CA Technologies, вторият най-голям световен производител на решения за съхранение на цифрови данни, съобщи  за разширяване на партньорската програма със Cisco Systems. Компанията представи няколко съвместни решения, насочени към използване в облачни среди и системи, където се  прилага виртуализация. Новите продукти частично се базират на технологиите на CA, получени в резултат на поглъщане на компаниите 3Tera, Oblicore и Cassatt.

От компанията обявиха, че системата за управление CA вече е получила възможност за интеграция със системата за унифицирана комуникация Cisco Unified Computing System. Благодарение на това ИТ професионалистите получават възможност да контролират работата на Cisco решенията от интерфейса за управление на продуктите на CA.

За осъществяване на функциите за управление компанията предлага програмното решение CA Spectrum Automation Manager. За следене качеството на работа на устройствата е достъпно решението CA eHealth Performance Manager, а за конфигуриране на мрежи и устройства за съхранение е предложена нова версия на системата CA Spectrum Infrastructure Manager.

Отделно CA анонсира също и няколко програмни решения за управление на виртуални изчислителни ресурси в облачни системи.

От CA казват че докато сега до 60% от бизнеса на компанията протича на решения за мейнфрейми, развитието на облачни предложения влиза в приоритетите на компанията. По думите на представител от CA, сега управлението на големи виртуализирани среди - е сложна задача, частично поради това, че  използваните предложения са създадени от различни доставчици, затова създаването на единна конзола за управление е много важно.

От производителя съобщиха за наличието на приложението Virtual Assurance за мониторинг, изчистване на грешки и мониторинг на производителността на виртуалните среди. Отделно е налично и решението Virtual Configuration за конфигуриране и одит на облачни и виртуализирани среди.

IBM пуска SPSS Modeller с поддръжка на социални мрежи

IBM пуска аналитичното решение SPSS Modeller с поддръжка на анализи в "социалния уеб". Нова версия на софтуера, способна да анализира поведението на човека в социалните мрежи включва тези данни в общ аналитичен отчет. За провеждане на логическия "социален анализ" в SPSS се поддържат 180 програмни семантични мрежи с таксономия за различни сфери на приложение, от научно описание до отраслов жаргон и език. На практика това позволява програмата да различава езика на банковия служител от този на програмиста и да прави на основа на това съответстващите изводи.

По данни на Forrester Research, около 60% от компаниите считат нивото на своите възможности в областта на управление на взаимодействието с клиентите ниско или по-ниско от средното, а 62% от компаниите не са способни в реално време да оценяват своите клиенти.

SPSS използва получените аналитични данни за тяхната по-нататъшна връзка с корпоративната информация, данни от продажби и други структурирани масиви информация.

Най-голяма част от потребителите на софтуера на SPSS - това са маркетинговите и търговски фирми, следящи поведението на потребителите, и изследващи ефективността на разнообразните маркетингови кампании и акции. Много клиенти на SPSS има също и в банковия и застрахователен бизнес. SPSS позволява да се предсказват реакциите на клиентите на едни или други изменения.

Oracle купува Phase Forward

Oracle обяви намерението си да придобие компанията Phase Forward - известен доставчик  на приложения за компании, специализиращи в областта на биомедицината и здравеопазването. Стойността на сделката е приблизително 685 млн. долара. По мнение на участниците в сделката, обединяването на технологиите на Oracle и Phase Forward ще разшири комплекса вертикални решения Oracle Health Sciences и ще позволи на разработчиците на лекарства, докторите, регулаторите и пациентите по-ефективно и безопасно да работят с такива специфични данни. Покупката на Phase Forward се намира в руслото на стратегията на Oracle, целта на която е  доставка в ключови отрасли от икономиката на специализирани приложения, необходими за решаване на най-отговорните задачи. SaaS платформата Phase Forward Integrated Clinical Research Suite позволява да се управляват всички процеси за разработка и изследване на ефективността и безвредността на лекарствените препарати - от клинически изпитания до получаване на одобрение от регулаторните органи и последващ мониторинг на качеството на препарата.Очаква се, че ръководството и персонала на Phase Forward ще влезе в състава на глобалното подразделение Oracle Health Sciences Global Business Unit. Сделката трябва да бъде одобрена от акционерите и регулаторните органи. Предполага се, че ще бъде завършена в средата на 2010г.

Oracle обновява MySQL Enterprise

Oracle обяви пускането на нова версия на комплексното решения MySQL Enterprise, включващо СУБД MySQL, инструменти за мониторинг и услуги за поддръжка. Ключов компонент на новата версия се явява средството за мониторинг MySQL Enterprise Monitor 2.2, обезпечаващо контрол на производителността на обработка на заявките, по-високо ниво на безопасност и удобна интеграция с услугите MySQL Support, идентифицирайки проблемите преди те да доведат до скъпоструващи грешки. Сред новите функционални компоненти на MySQL Enterprise Monitor 2.2 са модула Query Analyzer Execution Notices, откриващ заявки, обработката на които става с намалена производителност, и MySQL Enterprise Connector Plug-ins, включващ плъгини за конектори, с помощта на които потребителите могат да изпращат SQL заявки към едни или други приложения заедно с информация за производителността в анализатора на заявки, а също и да контролира общото количество обработваеми заявки и отделеното за това време. Благодарение на средствата за визуализация и интеграция с услугата LDAP, съществено се опростява работата на администраторите на БД и се повишава нивото на защита на данните.

Sybase представи мобилната платформа Sybase Mobility Platform

Sybase представи нова мобилна платформа Sybase Mobility Platform позволяваща пускането на бизнес приложения и услуги от банковите или аналитични среди на мобилни устройства. Платформата включва в себе си редица програмни прослойки, в това число мобилен сървър, набор от приложения и свързващи решения, работещи в тандем.

От Sybase казват, че отчитайки неотдавнашната покупка на тяхната компания от страна на SAP, на първо място планират да осигурят възможност за мобилна работа на такива решения, като Sybase Mobile Sales for SAP CRM и Sybase Mobile Workflow for SAP Business Suite.

Технически, мобилните сървъри Sybase Mobility Platform осигуряват на приложенията допълнителни възможности за взаимодействие с мобилните системи. Новата версия на тази платформа може да работи с електронна поща, системи за документооборот, системи за съхранение на данни и т н. Значителна част от функционалността на Sybase Mobility Platform е ориентирана към провеждане на финансови транзакции, в това число и мобилни плащания.

Salesforce.com публикува тримесечен отчет

Компанията Salesforce.com, доставчик на корпоративни системи CRM, предназначени за управление на продажбите и взаимодействие с клиенти съобщи, че печалбата на компанията за първото тримесечие е спаднала с 4% за сметка на проведените от компанията плащания по опции. Освен това, Salesforce.com публикува не много положителни прогнози по отношение на текущото тримесечие, което накара при затваряне на борсата акциите на компанията да спаднат с 5,5%.
Марк Бениоф, ръководител в Salesforce.com, споделя, че за падането на книжата оказват влияние и външни фактори, в частност общият спад на пазара в САЩ и Европа, а също и съдебният иск от страна на Microsoft. Софтуерният гигант обвини Salesforce.com в нарушаване на правата по девет патента.

За отчетното тримесечие, завършило на 30 април, компанията е показала чиста печалба в размер на 17 млн. долара или 13 цента на акция, при 18,4 млн. долара или 15 цента на акция година по-рано. Без да се отчитат опциите и оперативните разходи, доходите на компанията са нараснали 30 цента на акция, при 28 цента година по-рано. Приходите са нараснали с 24% до 376,8 млн. долара.

Том Родерик, финансов анализатор в Thomas Weisel Partners казва, че от гледна точка на функционирането на бизнес модела на Salesforce.com, за компанията сега е много важно да създаде устойчив паричен поток и постоянно нарастваща печалба. Оперативните кешови потоци на Salesforce.com за първото тримесечие са нараснали с 46% до 143 млн. долара, като в същото време оперативните разходи на компанията също са нараснали с 28%.

За започващото на 1 май второ финансово тримесечие от Salesforce.com очакват доходи на ниво 26-27 цента за акция, при което са включени плащания за по-рано направени поглъщания, и продажби в рамките на 381-383 млн. долара.

SAP представи нова версия на Business ByDesign

В рамките на стартиралата в САЩ технологична конференция SAP Sapphire, компанията презентира нова версия на своята дистанционна ERP система за малкия и среден бизнес Business ByDesign. От SAP твърдят, че с пускането на новата версия компанията развива концепцията SaaS като нова спирала в развитието на ИТ услугите.

В новата версия е подобрена производителността, налични са нови механизми за бизнес логика, нови аналитични инструменти и възможност за вградено използване, а също така и подобрен потребителски интерфейс, по-гъвкави отчети и поддръжка на нови мобилни технологии.

Сред другите интересни възможности на Business ByDesign, SAP посочва двустранната интеграция с Microsoft Excel, поддръжка на нови мобилни устройства, поддръжка в интерфейса на технологията Microsoft Silverlight, нови конектори за MS Office. Освен това, в новата версия има нови варианти за техническа поддръжка от страна на SAP.

SAP и EMC обявиха разширяване на глобалния стратегически алианс

SAP и EMC обявиха разширяване на глобалния стратегически алианс, регулиращ отношенията на търговските посредници, занимаващи се с въпросите на по-задълбочена интеграция на технологии, съвместни продажби и маркетингова дейност за клиенти, ползващи финансови услуги по цял свят.

В съответствие със споразумението, SAP ще препродава неотдавна разработените решения за управление на съдържанието EMC Documentum, рационалното събиране на данни на предприятията EMC Captiva и управлението на комуникацията с клиентите EMC Document Sciences. Първият продукт ще бъде прилагането на SAP Insurance Broker Statement Processing от EMC. Планира се, че разширение на решението ще бъде направено през третото тримесечие на 2010 год. за сферата на застраховането.
Планира се също, че скоро след това ще бъдат представени допълнителни решения за банковата сфера. В резултат на това клиентите, ползващи финансови услуги по цял свят, ще могат да ускорят бизнес процесите, увеличат обмена на информация, а също и да съкратят загубите за изпълнение на операции и да отговорят на изискванията на регулаторите.

В съвместно заявление на компаниите се казва, че SAP и EMC съвместно ще работят над създаване на решения за предоставяне на нови средства, помагащи на финансовите компании да решат многото проблеми, свързани с обработката на процеси. Това може да добави нови възможности за поддръжка и най-ефективно използване на всички информационни ресурси на предприятията.

EnterpriseDB подпомага разширяването на Postgres Database

EnterpriseDB са работили заедно с Nippon Telegraph и Telephone Corporation (NTT), за да разработят Postgres-XC (eXtensible Cluster), което е скалируем синхронен мулти мастер Postgres клъстер за бази данни с възможности за четене и запис. Въпреки, че все още е в началното си развитие, PostgresXC има важни работни функции, като доказана скалируемост и глобално управление на транзакциите (Global Transaction Management). Global Transaction Management подобрява производителността на четене и запис на данни чрез добавяне на клъстерни възли на базата, вместо модифициране на приложението, и контрол на множеството разпределени транзакции върху клъстерните възли на базата данни.

CouchDB стартира бета програма

Couchio пусна хостинг на CouchDB бета програма за разработчици и всеки, който би могъл да съхранява данни. Apache CouchDB е с отворен код и е безплатна и е разработена за репликации и използване при липса на връзка. Бета тестерите ще бъдат ограничени до 200, избрани от Couchio, и ще могат да се възползват от версията 1 бета.

Database Management Solutions за DB2 за z/OS

Новата версия на CA Database Management Solutions for DB2 for z/OS е пусната, създадена, за да осигури ефективно управление на сложни DB2 системи, чрез опростяване на администрацията и бързо разрешаване на проблеми с производителността. Предвидените за намаляване на разходите и усилията за управление на DB2 for z/OS средата нови функции в тази версия на Database Management Solutions  са:

  • Разширена поддръжка за DB2 9
  • Управление производителността на базата данни за намаляване на времето за разрешаване на тесните места в производителността
  • Обновени експертни системни правила в CA Plan Analyzer и CA SQL-Ease
  • Поддръжка на специално дефинирана поддръжка с увеличаване на универсалното таблично пространство (UTS) в CA RC/Compare, CA RC/Migrator и CA RC/Update
  • Архивиране и възстановяване на базата данни с Large Block Tape Interface поддръжка в CA Log Analyzer и CA Recovery Analyzer
  • Производителност и разширена функционалност за намаляване натоварването на ИТ ресурсите

Surveillance DB v4.3

Bradmark Technologies пусна своето решение Surveillance DB version 4.3, което помага да се максимизира ефективността на системата, чрез намаляване на времето необходимо за идентифициране и разрешаване на въпроси, свързани с базата данни. Актуализациите направени в Surveillance DB v4.3 включват големи подобрения и поддръжка за Sybase IQ 15 Analytics Server и Microsoft SQL Server 2008 R2, заедно с нов дизайн на Microsoft SQL Server  за мониторинг на разнородни бази данни.

Google създаде облачни услуги за бизнеса

Google продължава да привлича вниманието на програмистите към своите интернет услуги. В рамките на конференцията Google I/O в САЩ, интернет гигантът предложи достъп до бизнес версиите на своята услуга за хостинг на приложения App Engine. Новите разширения на App Engine предвиждат "облачна преносимост" приложения на платформата VMware и обратно, централизирано администриране, SQL-хостинг и други възможности, които могат да се пригодят в комерсиалната среда.

Очевидно, е че всички, или значителна част от функциите на App Engine, са призвани да повишат интереса към продуктите на Google в средите на големите бизнес потребители, които преди това са предпочитали да използват аналогични решения, създадени със собствени сили или обръщайки се към продуктите на ветераните - IBM, Microsoft и други. Google още от началото се позовава на облачната инфраструктура и не предлага възможност за локални инсталации на приложенията.

App Engine вече има централизирана конзола, позволяваща да се управляват всички организационни приложения, а също да се гарантира 99,9% ъптайм и техническа поддръжка.

App Engine for Business позволява също на ИТ администраторите да установяват собствени политики за безопасност и други опции, цената на използване на който варира от 8 до 1 000 долара на месец в зависимост от конкретния набор от функции. От Google казват, че сега продуктът се намира на завършващ стадий на тестване и скоро ще бъде открит за всички.

След отварянето на App Engine for Business интернет гиганта представи и SQL услуга за работа с бази данни в App Engine. Това решение може да използва формата за съхранение на данни Google Big Table и да използва защитения протокол за комуникация SSL.

Полезни страници

    БЮЛЕТИНИ